website templates

I

VERKOOP

Samen met onze klanten, zowel retailers als gespecialiseerde groothandelsbedrijven in heel Europa, bouwen wij aan de categorieën ready-to-eat, exoten, bessen en off season producten. Wij hebben in deze categorieën een onderscheidendvermogen op kwaliteit, innovatie en service. Dit uit zich in hoge klantverwachtingen. Van ons verkoopteam wordt dan ook een sterke klantgerichtheid gevraagd. Luisteren naar de wensen van de klant, analyseren van de behoefte van de eindgebruiker en inspelen op de kansen die de branche biedt. Dit om de strategische partner te zijn die de verwachtingen van onze klanten waarmaakt én overtreft.



Retail:

Onze Retailklanten zijn met name gevestigd in Europa, Midden-Oosten, Afrika en Azië. Gezamenlijk met onze partners creëren we een assortiment waarmee onze klanten zich kunnen onderscheiden in de markt. Aan team Retail de taak om overtuigend de meest recente productinformatie op de klant over te brengen om de categorieën te laten groeien en de omzetdoelstellingen te behalen. Om deze kennis te kunnen delen, overleggen zij structureel met de collega's van Inkoop, Productie, Logistiek en Marketing. Wat speelt er in de markt? Waar komen de producten op dit moment vandaan? Wat zijn de prijzen? Hoe verloopt de supply chain? De Retail accountmanagers hebben veel telefonisch contact, gaan periodiek bij de klant op bezoek.
Daarnaast ondersteunen onze enthousiaste Retail accountmanagers daar waar mogelijk de klanten bij de verkoop van onze producten. Ze zijn de strategische partner en denken continu mee om de retailers maximaal te adviseren en een toegevoegde waarde te bieden. Zo maken de accountmanagers heldere, uitdagende maar ook meetbare jaarplannen die zij continu analyseren en bijsturen. Deze klantspecifieke plannen bevatten onder andere uitgebreide marktanalyses. Be collega's van Data Analyse worden er gericht gegevens verzameld om samen met de klant het assortiment te optimaliseren en de gestelde doelstellingen te realiseren. Ook schakelen onze accountmanagers veel met de marketingcollega's om onderscheidende marketinginitiatieven bij de retailers te implementeren. Op deze manier creëren we gezamenlijk liefhebbers voor onze producten en laten we de consumptie van deze groenten & fruit toenemen.



Groothandel:

Het team Groothandel richt zich op het bedienen van groothandelsklanten in met name Europa, Midden-Oosten en Azië. Dit varieert van kleinschalige gespecialiseerde handelsklanten tot meer grote strategische accounts. Groothandelsbedrijven kenmerken zich van oudsher tot dagdagelijkse inkoop maar dit verschuift steeds meer naar een strategische samenwerking. Onze accountmanagers dragen proactief bij om deze nieuwe partnershipsvorm te geven en in te vullen.

Iedere accountmanager heeft de eindverantwoordelijkheid voor een eigen internationaal klantportfolio. 's Ochtends ervaar je door de hele afdeling de dynamiek van de dagelijkse daghandel. Er is veel telefonisch contact in diverse talen, waarbij er wordt ingespeeld op de behoeften van de klant voor die dag. In de loop van de middag lopen de verkoopwerkzaamheden meer uiteen. Als accountmanager werk je de verkoopadministratie bij, controleer je openstaande debiteuren en monitor je de verkoopplannen voor de strategische accounts. Voor alle verkoopactiviteiten werken onze Groothandel accountmanagers, net als onze Retail accountmanagers, intensief samen met gedreven collega's van andere afdelingen om de juiste informatie te kunnen vertalen naar onze klanten. Zo halen ze bij de inkoopcollega's de benodigde productinformatie. Wat is de productbeschikbaarheid? Hoe is de prijsontwikkeling? Wat zijn de productspecificaties? Met de collega's van Productie en Logistiek wordt er intern veel geschakeld voor een efficiënte supply chain en de marketingcollega's worden bij de inzet van de promoties betrokken. Iedereen denkt mee en wisselt met elkaar adviezen uit om te streven naar het beste resultaat.