site builder

I

INKOOP

Sourcing:

Om aan de continu groeiende vraag naar onze producten te blijven voldoen, zijn lange termijn partnerships met onze telers van groot belang. Onze Inkopers bouwen hiervoor aan een betrouwbare band met onze bestaande relaties en signaleren potentiƫle leveranciers. Constant kijken wat er in de markt speelt, telers bezoeken, anticiperen op de toekomst en mogelijke nieuwe inkoopkanalen zoeken. Daar lopen onze Inkopers warm voor. Inmiddels hebben we een wereldwijd netwerk met 200 toegewijde telers in 50 landen.

Duurzaamheid:

Bij onze telers besteden we veel aandacht aan het waarborgen van goede arbeidsomstandigheden en betalen we een eerlijke prijs voor hun producten. We willen het beste voor iedereen in de keten. Hiervoor ondergaan wij in samenwerking met de telers sociale audits, zodat alle werknemers ter plekke verzekerd zijn van goede arbeidsvoorwaarden. de duurzaamheidscertificeringen. Daarnaast brengen zij kennis over naar de telers op het gebied van onder andere watergebruik en bodemvruchtbaarheid. Ook zijn zij betrokken bij het opzetten en begeleiden van lokale projecten.

Teeltbewaking:

In elke fase van het teeltproces is er nauw contact tussen Inkoop en de teler en zijn ze continu gezamenlijk op zoek naar kwaliteitsverbeteringen. Er worden afspraken gemaakt en continu kennis uitgewisseld. Welke variƫteiten zijn het meest smaakvol? Hoe gaat de groei? Voldoet de exoot aan de opgestelde specificaties? Wanneer kan er worden geoogst? Wat is de temperatuur in het pakhuis? Worden ze gewassen? Wat is de beste temperatuur en atmosfeer bij het transport? Elke fase is van invloed op de kwaliteit en kwantiteit van de exoten.

Inkoopplanning:

De Inkoopplanning waarborgt dat we elke dag voldoende groenten & fruit van constante, hoge kwaliteit leveren. Wat hebben de klanten nodig? Welke producten en maten zijn beschikbaar? Wanneer moet wat rijp zijn? Hoe ga ik Productie aansturen? En dan anticiperen zij ondertussen ook op invloeden van buitenaf. Is er veel of weinig aanbod in de markt? En hoe zit het met de vraag? Moeten de verkoopprogramma's bijgestuurd worden? Dankzij al deze inspanningen, vergaren zij kennis en vinden zij waardevolle informatie voor de verkoop en voor goede terugkoppelingen naar de telers.

CONTACTFORMULIER